موزیک پلیر

My blue Queendom - 64
My blue Queendom
خب گایز وبم ربطی به این مطلبی که دارم میزارم نداره ولی لازمه.
شما روزی چند ساعت پشت گوشی میگذرونین؟ یک ساعت؟ نیم ساعت؟ دو ساعت؟ بیشتر؟ کمتر؟
چند ساعت پشت کامپیوتر میگذرونین؟ ؟؟؟ این متفاوته نه؟ 
اسکولیو لایفو چند نفر از کسایی که دارن این پستو میخونن دنبال میکنن؟ اگه نخوندینش، توی پست ثابتم روش کلیک کنین یا اینکه از ارشیو استفاده کنین.
Image result for kyphosis scoliosis
م.ن: بخدا کسی منحرف بازی دربیاره ها
اینا سه تا مشکل اصلی پشتن. 
کایفوزیس یکی از بیماریاییه که تو ایران خصوصا درصد زیادی، خیلی زیادی، از مردم دارنش و به قوز پشت معروفه.
لوردوزیس هم یکی دیگس که باعث توهم کمر باریکی میشه و به نظر خیلیا چیز جذابی میاد که گودی کمرش زیاد باشه.
اسکولیوزیس هم که درجریانین...
اگه میخواین بخونین این مطلبو، برین ادامه مطلب.

خب من خیلی خیلی ادمایی رو میبینم که این اختلالا رو دارن و به نظرشون چیز کوچیکی میاد و به نظرشون مهم نمیاد... اره من خیلی کج و قوزدار میشینم. اره همش همه بهم میگن سینمو بدم جلو و راه برم. اره کمی قوس کمرم زیاده. اره دارم... احتمالا هم بزرگترا و معلما و اینا همش بهتون میگن صاف بشینین و یه مدت صاف میشینین و فراموش میکنین نه؟ چون من 11 سال از زندگیمو همونطور گذروندم. 
اسکولیوزیس رو حرف نمیزنم کلا چون همه میدونین قضیشو الان و اکثر کسایی که اسکولیوز دارن میدونن خودشون. 
و بزارین یه حقیقتیو بهتون بگم: درسته که اسکولیوز از درجه های پایین هم معلوم میشه و زیبایی ادم رو تا حدی میگیره. ولی کایفوزیس و لوردوزیس سخت تره درمانش. اره من خودمم نمیدونستم از تراپیستم پرسیدم. کایفوزیس عملش مهم تر و سخت تره. درسته قفسه سینه رو اونقدر تحت شعاع قرار نمیده ولی درمانش حتمیه چون مشکلات بدی برا ادم به وجود میاره. جدی میگم. هم عملش سخت تره و هم درمانش. و خصوصا کایفوزیس، بین ادما زیاده و خصوصا ایرانیا. و هم مهم تلقی نمیشه.
و یه چیز مهم. برای هر یک ساعت که پشت لپتاپ یا گوشی میشینین باید ورزش کنین. ورزش بایدیه. ادمایی که ورزش حرفه ای رو دنبال میکنن کارشون درسته و زیاد نیاز به ورزش اضافه تر ندارن. اما درصد زیادی از ملت، خصوصا دخترا،(چونکه نصف پسرا تو این زمونه میرن باشگاه برا سیکس پک ولی دخترا هر هیکلی دارن رو نگه میدارن و کلی غر میزنن و غصه میخورن و حتی تلاش هم نمیکنن...هی! من اضافه وزن داشتم و الان همه میگن چقدر بدنم خوبه ها!) ورزش نمیکنن. و این تنبلی ملت، داره اسیبی وارد میکنه که ده سال دیگه جامعه میفهمه چی سر ملت اومده!
نمیخوام هیچکسو بترسونم ولی خیلی چیز مهمیه. 
یه اختلال دیگه که هیچکس ازش خبر نداره ولی مهمه، اینه:
Image result for HUNCH NECK

خخخخ گردنتون نمیفته این بامزه بود گذاشتمش. خب بعدش ببینین در اثر این عمل چه اتفاقی میفته:
Image result for HUNCH NECK
و گردن به همون صورت میمونه. اسمش هست هانچ نک. HUNCH NECK.
Image result for NECK JUSTIN HUNCH

و همونطور که میبینین، اشنای قدیمی، جاستین بیبر ازش رنج میبره یا میبرده. 
و یه چیز جالب دیگه: هانچ نک باعث هانچ بک و درنتیجه کایفواسکولیوزیس میشه که ینی یکی که هم کایفوز داره هم اسکولیوز. 
...


به این خاطر، اگه براتون مهم هست، برین جلو اینه قدی یا نیم قد بایستید. بهتره بلوزتونو دربیارین یا اینکه با لباس تنگ باشین اگه نمیتونین. اگه کسی اطرافتون هست بهتره بهش بگین بیاد کمکتون. به صورت نیم رخ بایستین و اینه رو نگا کنین. خیلی راحت میتونین تشخیص بدین که کایفوز یا لوردوز دارین. برای کمک بیشتر، بالاترین مهره ستون فقراتتون، ینی مهره گردن، باید تو یه خط با پایین ترین مهرتون باشه. بعد باید گردن و کمرتون تو یه خط عمودی باشن. اگه اینطور بود ینی سالمین از لوردوزیس و کایفوزیس. ینی که وقتی که رو زمین دراز میکشین، به راحتی بتونین گودی کمرتون رو به زمین بچسبونین و یا خودش چسبیده باشه. و اینکه وقتی که رو زمین دراز میکشین، باید شونه هاتونم رو زمین باشه. اگه نبود ینی کایفوزیس دارین متاسفانه.
اگه هرکدومشو فهمیدین که دارین،بهتره برین دکتر. احتمالا عمل نخواد و ورزش بده بنابرین بهتره برین پیش فیزیوتراپ یا همچین چیزی پیش جراح نرین کلا. 
برای تشخیص اسکولیوز، از یکی باید بخواین که پشتتون بایسته(با فاصله=| نچسبین بهم) بعد به جلو خم شین و دستتون رو به زانوتون بزنین. اگه اسکولیوز داشته باشین اون فرد با این صحنه مواجه میشه:
Image result for scoliosis how to tell
Image result for scoliosis how to tell
*کیفیت-_-
و برای هانچ نک ، باید مهره گردن و سرتون تو یه خط باشن.
خب: و برای درمان..اگه نمیخواین برین دکتر یا اینکه به نظرتون درجش خیلی کم میاد، باید این حرکاتو انجام بدین...
. ولی از هرکسی که بیشتر از روزی دو ساعت میشینه، میخوام که اینا رو همشونو انجام بده. چون واقعا برای ادم عادی هم خیلی خوبه و کمر و باسن و شکم رو هم زیبا میکنه. به نظرم همه باید انجام بدن.
Image result for swimming exercises for back pain
اینا برای کایفوزیس و لوردوزیس اند ولی برای اسکولیوز هم فوق العادن. کلا ورزشایین که همه باید انجام بدن گاهی.
Image result for exercises for back pain

من فقط هدفم از این پست، کمتر کردن مقدار کساییه که از اختلالات ستون فقرات و پشت رنج میبرن. زانو ی پرانتزی هم چیز خطرناکیه ولی اگه کسی خواست اونم میزارم. ورزشا رو هم روزی 5 دقیقه باید انجام بدین اگه میخواین. یا هفته ای نیم ساعت مثلا. به هرحال، امیدوارم کمک کرده باشم. ممنون که خوندین/


نظرات: resvida من یه چیزیم بین کایفوزیس و لوردوزیس XD
شایدم فقط همون کایفوزیس!؟ /:
ارسال شده در پنجشنبه 3 آبان 1397 05:44 ب.ظ
هوم..ورزشاشو بکن حتما Y.A.S.S.I
t میدونی...


گشادیم میاد!

به خدا .-.

سخته. برای منی که اصلا تحرک ندارم خ سخته
ارسال شده در چهارشنبه 18 مهر 1397 03:28 ب.ظ
منم همینجوری بودم. ولی اخرش کی صدمه میبینه؟ بیخیال! من تو کار نصیحت ک هیچ...توصیه هم نیستم Y.A.S.S.I
t شت!
من هر سه رو دارم، اما اسکولیوزم خیلی کمه.
زانوی پرانتزی هم دارم:"(
ارسال شده در سه شنبه 17 مهر 1397 04:54 ب.ظ
اوه. خب ورزشا رو نوشتم دیه Y.A.S.S.I
fatima وای ببخشید واقعا منظورم مریضی نبود واقعا حواسم نبود شرمنده

ارسال شده در چهارشنبه 4 مهر 1397 01:47 ب.ظ
ناراحت نشدم مشکلی نیست Y.A.S.S.I
zedd واو باید چند دقیقه برای اینکه این پستو گذاشتی به افتخارت دست بزنم! من خواهرم یه چیزی شبیه اینا داشت ولی ورزش و ایناشو انجام داد دقیقا نمیدونم کدومه
و خودم، عام من بیشتر این ورزشا رو برای اضافه وزنا و اینکه هرموقع خواستم دوباره فوتسالو شروع کنم انجام میدم پس من ندارم
ارسال شده در سه شنبه 3 مهر 1397 07:48 ب.ظ
ایوللللللللللللللل
ممنونممممم
علاصمعهشصلاخهعاشلصخا Y.A.S.S.I
Fantasy Girl حدود %90 درصد از تمریناتی که گذاشتی رو روزانه تو باشگاه انجام می دم D:
فقط یه چیزی من وقتی رو مبل،تشک،کاناپه یا رو هر چیز نرمی که میخوابم کمرم بهش می خوره
ولی همین چند دقیقه پیش رفتم روی زمین دراز کشیدم کمرم به زمین نخورد بالا تنم رو یکم آوردم بالا خورد به زمین 0_0
خوب الان موضوع چیست؟ یعنی من مشکل دارم؟ :"|
بدبخت شدیم رفت :/.....
ارسال شده در پنجشنبه 29 شهریور 1397 12:58 ب.ظ
تو اینه نگا کن خودت میفهمی. احتمالا هیچی نیست Y.A.S.S.I
kiana من زانوم پرانتزیه:/خب فک میکنم:/...نمیدونم من کلا پام مشکل دارع:/....کف پام صافه این انگشت شصتمم کجه:/(اونطوری نیست فقط این استخون کنارش زده بیرون:/...)


ی مدت خیلی پیگیرش بودم ول الان ن:|.....
ارسال شده در پنجشنبه 29 شهریور 1397 12:30 ب.ظ
پس پستی ک راجعش میزارمو بخون. Y.A.S.S.I
⒡⒜⒯⒠⒨⒠(♥‿♥) آخر نگرفتم -_-
ارسال شده در پنجشنبه 29 شهریور 1397 12:35 ق.ظ
ولش کن Y.A.S.S.I
fatima وای مرسی خیلی مفیدهِ
مریض بودت تو قسمت کمر خیلی بده درکش میکتم
ارسال شده در چهارشنبه 28 شهریور 1397 11:27 ب.ظ
مریضی نیست-_- Y.A.S.S.I
دُخــتَــرِ شَـــبــــ من منحرف بازی در بیارم؟
ارسال شده در چهارشنبه 28 شهریور 1397 09:37 ب.ظ
دربیار Y.A.S.S.I
⒡⒜⒯⒠⒨⒠(♥‿♥) خوندم ...
چیزی درباره فیلم نرو ننوشته بود
بیشتر در رابطه با یه بازی بود
ارسال شده در چهارشنبه 28 شهریور 1397 08:24 ب.ظ
چی؟ نه داستان نرو عه. nerve.داشتم بازیه رو تعریف میکردم Y.A.S.S.I
⒡⒜⒯⒠⒨⒠(♥‿♥) چی هست حالا ؟
فیلمه ؟ انیمیشنه ؟
چیه ؟
ارسال شده در چهارشنبه 28 شهریور 1397 07:18 ب.ظ
فیلم. برو نظرات پست ثابتمو بخون Y.A.S.S.I
⒡⒜⒯⒠⒨⒠(♥‿♥) دیگه مود روزت تغییری نمیکنه ...

نکنه مود هر روزت همه برن گمشنه ؟!
ارسال شده در چهارشنبه 28 شهریور 1397 05:57 ب.ظ
دقیقااااااااا یهویی یه روز به این نتیجه رسیدم که مود هر روزم همینه برا چی هر روز عوضش کنم! بنابرین همین موند!! Y.A.S.S.I
⒡⒜⒯⒠⒨⒠(♥‿♥) تازه همش کرم درد میگره چون گودی کمر دارم
اولاش بالشت میذاشتم زیر کمرم ولی الان که تشت و متکا طبی دارم دیگه لازم نیس گودی کمرم پر میشه
ارسال شده در چهارشنبه 28 شهریور 1397 05:54 ب.ظ
اوه... Y.A.S.S.I
⒡⒜⒯⒠⒨⒠(♥‿♥) جدیدا یه تغییر توی وبت و پستات و نوشته هات دادی
اونم اینکه بیشتر توی ادامه مطلب مینویسی
ارسال شده در چهارشنبه 28 شهریور 1397 05:53 ب.ظ
چون میخوام حرفه ای بلاگینگ کنم Y.A.S.S.I
⒡⒜⒯⒠⒨⒠(♥‿♥) نرو ؟ نه ندیدم

ارسال شده در چهارشنبه 28 شهریور 1397 05:52 ب.ظ
=) Y.A.S.S.I
⒡⒜⒯⒠⒨⒠(♥‿♥) من بیشتر پلیر هستم

واچر زیاد جواب نمیده ... میبازم آخه
ارسال شده در چهارشنبه 28 شهریور 1397 03:45 ب.ظ
منم همیشه پلیر ام.. ولی اکثر دوستام واچر اند. نرو رو دیدی؟
Y.A.S.S.I
⒡⒜⒯⒠⒨⒠(♥‿♥) به نظرم حالا که نمیرم رقص و یوگا بهتره یکم تو خونه ورزش کنم
ارسال شده در چهارشنبه 28 شهریور 1397 03:43 ب.ظ
حتما اینکارو بکن^^ Y.A.S.S.I
⒡⒜⒯⒠⒨⒠(♥‿♥) ممنون پست مفیدی بود
ارسال شده در چهارشنبه 28 شهریور 1397 03:43 ب.ظ
^^ Y.A.S.S.I
⒡⒜⒯⒠⒨⒠(♥‿♥) من به طور میانگین روزی 4 تا 5 ساعت پای لبتاب و گوشی م شایدم بیشتر تو تابستون که اینطوری بوده
من تنها مشکلی که دارم اینه که صاف نمیشینم
دکترم رفتم میگه از بس قوز نشستی ماهیچه های پشتت ضعیف شدن و نمیتونی صاف بشینی
اولاش پاهامو نمیتونستم صاف کنم و روی زمین پاهامو دراز کنم چون بیشتر 90 درجه نمیشد دیگه از بس تو آب راه رفتم خوب شد ... الانشم اذیت میشم ... اونم به خاطر تنبلی ماهیچه های پشت زانومه ... الان 3 ماهه ورزش رو گذاشتم کنار یوگا هم که میرفتم به خاطر مدیتیشن دیگه نرفتم آخه من دوست ندارم با صدای کسی آروم شم ... گودی کمر دارم ... کمرم صاف صاف نیست ...ولی خم که میشم این جوری نیستم
ارسال شده در چهارشنبه 28 شهریور 1397 03:43 ب.ظ
عزیزم اون فقط برا اسکولیوزه ک خم میشی معلوم میشه. پس حتما ورزشی ک گذاشتمو انجام بده. صاف هم بشین Y.A.S.S.I

چهارشنبه 28 شهریور 1397 02:10 ب.ظ Y.A.S.S.I